Soviet Roadster

soviet_roadster5        Zaraz po klasycznych boxerach, krzychowa pikawa zwiększa także częstotliwość pracy na widok starego, dobrego angola. Opisywany błękitny ruseczek stanowi przykład symbiozy tych dwóch klimatów.

Jako szkielet motocykla została zastosowana najbardziej klasyczna ruskowa rama – od M-72. Jej suwakowe tylne zawieszenie mimowolnie przywodzi na myśl doskonałych niemieckich protoplastów.

Chromowane felgi zaplecione na pomalowanych w kolorze przewodnim sprzęta półbębnach, to kolejny objaw retrosportowej stylizacji.

Do napędu posłużył silnik Dniepra, który działając w brygadzie wspólnie z uralową skrzynią zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę. Do jej osiągnięcia przykłada się m. in. tuningowy filtr powietrza od VW garbusa, wyższe tłoki,odchudzone koło zamachowe oraz specjalnie zaprojektowany zapłon elektroniczny. Płytkie, nisko mocowane błotniki ze wspornikami z polerowanej stali kwasoodpornej także nie kojarzą się z radzieckim wojskowym motocyklem.

Elementem, który najbardziej przykuwa uwagę, jest trójkątna konsola na zbiorniku paliwa, wykonana według dobrych brytyjskich wzorców, a mieszcząca prócz stacyjki woltomierz i wskaźnik ciśnienia oleju. Mechanizm ręcznej zmiany biegów to jeszcze jedna atrakcja, którą przymocowano do zbiornika .

Bagażniki, wykonane także ze stali szlachetnej przyczyniały się niejednokrotnie do poprawy walorów logistycznych tego sowieta o błękitnej skórze.