Sahara

prawie_sahara7        Zadanie było jasno sprecyzowane: oryginalny Ural ma zostać motocyklem wojskowym w kolorze piaskowym (wzorem pojazdów z okresu II wojny, używanych w Afryce), z zastosowaniem maksymalnej ilości swoich elementów.

Uralowa rama ma górne rury w jednej, poziomej linii, przy zamierzonej wojskowej stylistyce taki kształt odpada. Dlatego została zastąpiona ramą od K 750 i to w krótkiej wersji, aby osiągnąć bardziej zwartą sylwetkę motocykla. Kolejnymi elementami, które z podobnych względów musiały być zmienione są lampa przednia i zbiornik paliwa. Zmianie uległy mocowania błotników .Zostały one wykonane w formie pałąków, które mogą się okazać przydatne przy wyciąganiu sprzęta z gruntowych tarapatów.

Koła zostały rozplecione, felgi pomalowane proszkowo, a szprychy ocynkowane. Po ponownym montażu i wycentrowaniu otrzymały nowe podeszwy. Zawieszenia także uległy regeneracji, a w tylnych teleskopach miejsce oryginalnych zajęły samochodowe amortyzatory. Instalacja elektryczna i oświetlenie zostały wykonane od podstaw jako nowe, podobnie jak wydech, w którym “kolanka” powstały ze stali kwasoodpornej. Silnik otrzymał elektroniczny układ zapłonowy o którego istnieniu nasz agent całkiem zapomni, poświęcając się jedynie powodzeniu swoich misji.

Ze względu na dużą ilość dospawanych mocowań, cały motocykl został zmontowany przed lakierem w celu uniknięcia przykrych dysonansów otworowych . Potem to już tylko piaskowanie (w celu zahartowania konstrukcji do przewidzianych celów ), oraz podkład i lakier proszkowy we wiadomym kolorze( zero szpachlu). Przewidując rozwój działalności Dudas`a, sprzęt od strony instalacji elektrycznej, oraz mocowań jest przygotowany do pracy w zaprzęgu.Miło posłuchać we wiadomościach o Jego sukcesach, mając świadomość naszego małego dwukołowego (na razie) wkładu.