Beatle Bike

beatle_bike1        Bebiś rozpoczął prace przy moto z założeniem, że ma to być sprzęt do turystyki, ale z bardzo klasycznym wyglądem.
Używał “ruska” do wojaży, ale pewne parametry sprzęta nie umilały dalekich wypraw. Dlatego “piec” podlegał wymianie na jakiś bardziej przypakowany. By być w zgodzie z założeniem klasyczności wybrał boksera 1200 z “garba”, którego sprzęgł z ruskową skrzynią za pomocą specjalnej reukcji i oryginalnego uralowego sprzęgła. Ze względu na zmianę gabarytów silnika zastosowana ruskowa rama została poddana modyfikacjom.

Koła to szprychowane 16-ki z oponami o wysokim profilu. Przedni zawiech (typu upside-down)został przejęty wraz z układem hamulcowym przedniego koła z Suzi GSXR.

Kierownica, błotniki, przeróbka zbiornika to dalszy ciąg prac ręcznych. Podobnie jak układ wydechowy wykonany w całości ze stali kwasoodpornej, choć po pracy silnika należałoby się spodziewać współpracy z laboratorium akustycznym.

Motocykl nie zawiódł Bebisia w żadnej z wielu podróży, choć skłonił go do paru przemyśleń konstrukcyjnych, czego wynikiem było m.in. zastosowanie elektronicznego zapłonu, czy zastąpienie ruskowego, gumowego przegubu w napędzie, samochodowym homokinetycznym.