Fighterama 2010

fighterama2010c_9

Jako autorzy szkieletu, oraz adaptacji napędu i zawieszeń “Cedzior’a “, załoga “Thresher” stawiła się w pełnym składzie do zagranicznej misji przedstawienia tego motocykla niemieckiej braci streetfighter’owej. Ekipa współtworząca “Cedzior’a”, czyli “Szajba’s Garage”, “Plastbike”, oraz “Thresher” została zaproszona do udziału w jednej z największych w Europie wystaw poświęconych nurtowi Streetfighter – niemieckiej Fighterama 2010. Dzięki uprzejmości redakcji niemieckiego miesięcznika “Fighters”, “Cedzior” stanął do walki w konkursie, a współtwórcy projektu zaprezentowali swoje możliwości na stoisku ze zbiorową ekspozycją. Załoga “Thresher” kieruje szczególne podziękowania do Marcus’a Broix, odpowiedzialnego za realizację tegorocznej edycji “Fighterama”, który ze szczególną gościnnością, wspomógł nas w organizacji udziału w imprezie.

Oprócz prac wykonanych przy “Cedzior’ze”, “Thresher” zaprezentował międzynarodowej publice swój nowy, jeszcze nieskończony projekt, roboczo nazywany, do tej pory “Oleum Mobile”. “Exequatur”, bo tak brzmi oficjalna nazwa naszego nowego streetfighter’a, powstał na bazie Suzuki GSX-R 750 (93′), z silnikiem chłodzonym olejem pochodzącym z modelu 1100 (92′). Jest to o tyle ważna informacja, że większość niemieckich streetfighter’ów jest budowana na takich podzespołach, więc możliwość oszołomienia zestawem bazowym była zerowa. To jednak, dawało nam gwarancje najbardziej obiektywnej oceny naszej koncepcji przez zwiedzających.

Nasze zarwane noce, oraz wielka pomoc otwartych i życzliwych naszej pracy ludzi, w pełni się opłaciły. W najśmielszych oczekiwaniach nie spodziewaliśmy się takiego oblężenia przez oglądających – przedstawicieli największego rynku motocykli “streetfighter”. Wygrały jakość wykonania i oryginalne pomysły. Rzeczywiście sprzęt odbiegał od innych prezentowanych konstrukcji, a przy tym wyraźnie przypadł fighter’om do gustu. To napędziło nas do dalszych prac, mających na celu ukończenie tego projektu. Niebawem zaprezentujemy więc “Exequatur’a” gotowego do akcji.

Godnym wspomnienia jest fakt, że nie byliśmy jedynymi uczestnikami “Fighterama 2010″ z Polski. Oprócz “Cedzior’a” do konkursu zostały wystawione dwa inne polskie streetfighter’y: Falcon z silnikiem VTR 1000 Mieczysława Trzpila,na indywidualnej ramie, oraz GSX-R 1100 Grzegorza Drzewieckiego, które zdobyło nagrodę w kategorii Best Paint.

Po całej akcji, imprezę oceniamy, jako przygotowaną organizacyjnie i tematycznie na najwyższym poziomie. Pomimo towarzyszących Fighteramie licznych popisów stunt’owo – pirotechnicznych, które stanowią esensje gatunku, nie odnotowaliśmy żadnego poważniejszego wypadku, a podczas wieczornej wielkiej balangi stwierdziliśmy jedną interwencje ochrony – zastąpienie kończyn dolnych oszołomionego zabawą delikwenta w drodze do legowiska:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>